Monday, June 14, 2010

Siapakah Pengguna Yang Bijak?


"Pengguna yang bijak" adalah pengguna yang dapat menguruskan perbelanjaannya dengan bijak dan menyedari haknya sebagai pengguna serta bertindak dengan bijaksana dalam menyelesaikan sesuatu masalah berkaitan dengan jual-beli.


Tema blog ini adalah "Jadilah Pengguna Yang Bijak, Bukan Dipijak".Maksud "pengguna yang bijak" boleh dirujuk di atas manakala maksud bagi ''...bukan dipijak" pula ialah pengguna yang ditindas, cuai, dipergunakan dan sering tertipu dengan helah penjual.

Setiap pengguna perlu menitikberatkan tentang haknya sebagai pengguna dan menjaga hak tersebut agar tidak ditindas oleh pengeluar yang tidak melaksanakan tanggungjawabnya dengan baik
.

Disebabkan oleh itu, sebagai pengguna kita hendaklah sentiasa berwaspada dengan helah pengeluar yang berbagai corak supaya tidak tergolong dalam pengguna yang cuai dan mengabaikan tanggungjawab sendiri.




Apakah yang dimaksudkan dengan 1 Pengguna 1 Suara


1 Pengguna - Bermaksud pengguna perlu bertindak secara bersepadu dalam satu masyarakat pengguna yang kuat dan membentuk 'satu pengguna' yang bergerak secara efektif dan mewakili satu golongan yang kuat dan disegani.


1 Suara - Bermaksud setiap pengguna perlu bertindak secara bersepadu untuk menegakkan amalan dan nilai kepenggunaan yang bersifat sejagat.

1 comments:

Unknown said...

what your name

Post a Comment